Franciaországban a sok százféle sajtot egyesek 40 csoportra
osztják. Az egyes csoportokban több - így például a zöldpenészes
sajtokból 13 - félét tartanak nyilván. Franciaország híres
a pikáns ízű lágy és friss sajtjairól is. Ezek teszik ki az ottani
sajtok több, mint 50%-át. Ebből több tucat kecsketejből és juhtejből
készül. Általában minden megyének megvan a maga jellegzetes választéka,
amit gazdagítanak a helyi jellegű termékek is. Bizonyos területeken
minden fogáshoz tálalnak sajtot. Ízletes leveseket és főfogásokat is
készítenek belőle, utóételként pedig többféle sajtból összeállított
tállal kínálják vendégeiket. A “belépő” (entrée) lényege, hogy
étvágygerjesztő, a főfogáshoz illő sajt legyen, amit szinte minden
esetben francia fehérborral kínálnak. A különösen kedves vendégek
étkeztetését általában kecskesajttal fejezik be.
A sajtkészítés Franciaországban a természetes adottságok és a tejtermelők évszázados munkájának eredménye. A francia sajtok úgy a közellátás, mint pedig külkereskedelmi szempontból jelentékeny értéket képviselnek. Így érthető, hogy a franciák mindenben csak a természeteset keresik és ellenszenvesek minden pótanyaggal szemben. A francia törvényes rendelkezések minden hamisítást mind egészségügyi, mind gazdasági szempontból tiltanak, és súlyt helyeznek arra, hogy minden élelmiszert valóságos természetének megfelelően nevezzenek és jelöljenek meg, holott üzleti szempontból a hangzatos elnevezés, tetszetős csomagolás sokszor többet jelentene, mint a tejtermelők és feldolgozók évszázados munkája.
A sajtkészítés Franciaországban a természetes adottságok és a tejtermelők évszázados munkájának eredménye. A francia sajtok úgy a közellátás, mint pedig külkereskedelmi szempontból jelentékeny értéket képviselnek. Így érthető, hogy a franciák mindenben csak a természeteset keresik és ellenszenvesek minden pótanyaggal szemben. A francia törvényes rendelkezések minden hamisítást mind egészségügyi, mind gazdasági szempontból tiltanak, és súlyt helyeznek arra, hogy minden élelmiszert valóságos természetének megfelelően nevezzenek és jelöljenek meg, holott üzleti szempontból a hangzatos elnevezés, tetszetős csomagolás sokszor többet jelentene, mint a tejtermelők és feldolgozók évszázados munkája.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése