2014. december 27., szombat

Leyden Holland sajttípus

A Leyden – vagy Leiden – hasonlít az Edamihoz, sárga, köményes tehénsajt. Hasonlít a goudához, csak kisebb korongokban árulják.
Zsírtartalma 30 – 40%, súlya 3 -9 kg között ingadozik. Keletkezésének története elég fura, de egyben kicsit misztikus is. Állítólag egy sajtgyártásban dolgozó tanonc köménymagot rágcsált és markából véletlenül beleejtette a sajtos dézsába. A sajtmester haragjától tartva nem szólt, de mikor megkóstolták a kész sajtot, nagyon nagy sikert aratott.
Eredetileg egy módja, hogy használja félzsíros tej, egy mellékterméke a vaj folyamatban. A gazdálkodók a Leiden területén hozzáadott köménymaggal és anatto, hogy ez egy vöröses színű. Római kömény egy aromás fűszer időnként használják curry por keverékek és használt mexikói és észak-afrikai főző-és kölcsönöz egy erős, füstös íze van.
A Leyden sajtot is sózzák száraz sóval vagy merítettük sós fürdő és gyógyítható egy hűvös, nedves pincében. Judy és én is, mint a textúra Leyden sajt, de az íze nem volt a kedvenc.
A római kömény íze nagyon erős, és ez nyilvánvalóan erősíti, mint megérik. Én azonban észrevettem, hogy amint azt már ettem többet, én vagyok egyre szokott hozzá, és tetszik, hogy egyre több és több. A szórakoztató, hogy próbálja ki, mert annyira más. Nem is olyan, mint a legtöbb zsíros sajt mert készül kevésbé zsíros tejjel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése